Toimikunnat

Historian kuluessa yhdistyksessä on ollut monenlaisia toimikuntia ja ne ovat toimineet vaihtelevasti.

Löydät toimikunnista itsellesi sopivaa ja käytännönläheistä tekemistä lintujen, lintuharrastuksen ja lintuharrastajien parissa. Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan toimintaan!

Aluerariteettikomitea

tarkastaa TLY:n havaintojenkeruualueella tehdyt harvinaisuushavainnot ja julkaisee ne vuosittain.

Havaintotoimikunta

huolehtii vuosikatsauksen kirjoittamisesta ja ei-harvinaisuushavaintojen laadun kontrolloinnista.

Petolintutoimikunta

koordinoi petolinnuista kiinnostuneiden lintuharrastajien toimintaa TLY:n alueella. Kokouksia on kerran-pari vuodessa. Ne ovat avoimia kaikille petolinnuista kiinnostuneille.

Linnustonsuojelutoimikunta

hoitaa yhdistyksen linnustonsuojeluasioita. Toimikunta kokoontuu tarvittaessa ja sen kokoukset ovat kaikille lintujen suojelusta kiinnostuneille avoimia. Suojelutoimikunnan postituslistalle pääset ilmoittamalla asiasta osoitteeseen: linnustonsuojelu(ät)tly.fi

Tutkimustoimikunta
järjestää yhdessä havaintotoimikunnan kanssa lintutieteellisiä tutkimuksia TLY:n alueella.

Jurmon lintuasematoimikunta

käsittelee lintuaseman toimintaan ja ylläpitoon liittyviä asioita yhdessä asemanhoitajien kanssa.

Ukulin toimituskunta
vastaa yhdistyksen jäsenlehdestä Ukulista.

Nuorisojaosto
on alle 26-vuotiaiden oma jaosto, joka järjestää retkiä ja muuta toimintaa nuorille linnuista kiinnostuneille.